Niels & Femke in Australia

Truck & Train Museum en dagje naar het Desert Park

Allereerst willen we toch iedereen even bedanken voor alle leuke reacties op de site! We genieten er zelf ook erg van als we weer iets nieuws lezen!! Ga zo door!

Wink

Nu komen we dus alweer met een nieuw verhaal, we hebben namelijk weer vanalles gezien en meegemaakt in Alice Springs. Om te beginnen hebben we de mierenplaag in onze camper zo goed als overwonnen! Dus kunnen we voortaan ons brood en de koekjes weer in de kast leggen zonder dat ze alles op eten...

Dinsdag zijn we naar het Old Ghan & Road Train Museum hier vlakbij geweest. Een uitje om onze papa's te plezieren

Wink
Er valt niet erg veel over te vertellen, de foto's spreken meer voor zich...

Gisteren zijn we naar het Desert Park geweest, wat hier ook vlakbij is. Dit nationaal park waar je lekker rond kunt lopen door verschillende woestijn gebieden en veel beestjes kunt ontdekken, ligt hier maar 10 km vandaan. Het park bestaat uit 3 verschillende typen woestijn, met ieder zijn eigen planten en dieren. Er waren veel volieres met daarin de meest bijzondere vogels, maar je komt ze ook gewoon zo tegen.

Er was ook een terrarium waarin alle nachtdieren leven. Muizen zo groot als een konijn, gekko's, slangen en andere bijzondere beestjes. Toen we naar buiten wilden stappen zagen we daar ineens een grote zandleguaan lopen! We waren al bang dat hij ontsnapt was, maar die beesten lopen daar dus gewoon vrij rond

Cool

Vandaag hebben een rustdag ingelast. Net hebben we weer even boodschappen gedaan voor de komende week, want morgen gaan we richting de Uluru (Ayers Rock). Voor de bellers: We hebben hier hoogstwaarschijnlijk weer geen bereik de komende dagen, dat zal pas weer zijn als we in Adelaide zijn (ong. een week).

marjo

nu heb je vakantie en heb je het nog druk hahahhaah
leuke verhalen en fotos alweer
allemaal beestjes ahahah
gr en kusjes van ons

[Oma Wessemius]

Femke en Niels,

Ik geniet echt van jullie mooie verhalen,en leuke foto`s.

Wij hebben verleden week ons 50 jarig huwelijk gevierd

dat was ook reuze gezellig.Nu op naar de volgende

mijlpaal dat word dus 60.Maar Niels en Femke ik wens

jullie nog een heel fijne tijd toe,en kijk weer uit naar

de volgende verhalen.Groetjes [Oma]

Margriet (de Bont) in Adelaide

Ha Femke en Niels,

Wat een leuke verhalen op jullie site! Erg leuk om te lezen, vooral omdat ik samen met een vriendin een deel van jullie reis ook ga maken. We zitten nu voor 3 maanden in Adelaide en doen onderzoek in het ziekenhuis, daarna gaan we ook reizen :).

Als jullie in Adelaide zijn, kunnen we misschien een keer verhalen uitwisselen? We wonen vlakbij het strand in Glenelg, dat is een suburb van Adelaide.

Ik hoor het wel of jullie in de buurt komen. Succes in ieder geval met de camper, en veel plezier bij de Uluru!

Groetjes Margriet
margriet_de_bont@hotmail.com

sander

hey femke en niels,

wat leuk om jullie verhalen en foto's te zien hier hoop dat het daar beter weer is als hier.

fem ik mis je wel met de spelletjes hahaha

nog even en dan beginnen bij ons de voorstellingen vandaag een podium repetitie gehad het loopt allemaal aardig door, gelukkig, nou ik ga niet heel je avond vullen met de gebeurtenissen hier rondom strik en dergelijke want je moet lekker genieten.

groetjes sander

Therezinia

Hou die mieren buiten hoor, ze eten echt alles op.
En een rustdagje is ook wel lekker.
Lijkt me toch erg vermoeiend.
Boodschapjes niet vergeten???
Hebben ze daar ook pindakaas?
En als er mooie kanariepietjes rond vliegen.....
breng gerust mee....